درمان پوست ومو و آرامش اعصاب

تنها راه رسیدن به درمان بدون خطر برای پوست و همینطور مو که باعث آرامش بوجود آمده اعصاب می شود مصرف بهینه ویتامین های مورد نظر بدن است که تاثیر شگفت انگیزی دارد.

درمان پوست ومو و آرامش اعصاب

تنها راه رسیدن به درمان بدون خطر برای پوست و همینطور مو که باعث آرامش بوجود آمده اعصاب می شود مصرف بهینه ویتامین های مورد نظر بدن است که تاثیر شگفت انگیزی دارد.

بدن انسان از یک سری ویتامین و املاح معدنی تشکیل شده است که نیازهای بدن را فراهم میکنند و همینطور شاکله بدن را تشکیل می دهند. به خاطر همین سطح ویتامین ها و املاح بدن همیشه باید نرمال و متعادل باشد و در صورت کمبود هر کدام از آنها ضرر های بدی به بدن ما میخورد مانند ضعف سیستم ایمنی و ریزش مو و از دست دادن شفافیت پوست که مجموعه اینها باعث برهم خوردن اعصاب می شود که آرامش انسان را از بین میبرد و بهترین درمان پیشنهاد شده برای احیای دوباره بدن مصرف و تامین ویتامین های مورد نظر بدن می باشد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

 

درمان پوست و مو و آرامش اعصاب و تاثیر بابونه

تا اینجا راجع به پوست و مو و چگونگى رسیدن به پوست و موى ایده آل صحبت هاى فراوانى کردیم اما امروز میخوام با یه گیاه شگفت انگیز  و تاثیرات مفیدى که روى پوست و مو و حتى اعصاب شما میذاره صحبت کنم! گیاه بابونه! بابونه گیاهى معطر است که داراى برگ هاى کوچک سبز مى باشد و معمولا در تمامى نواحى معتدل رشد میکند. این گیاه یک ساله و علفى مى باشد و گیاهى دارویى و پر از خاصیت به خصوص در طب سنتى محسوب مى شود. گیاه بابونه از قدیمی ترین و پر مصرف ترین بین گیاهان دارویی در جهانه که  در کشور ما دو نوع دارد؛ بابونه معمولی و بابونه شیرازی که اثرات متفاوتی دارند.
این گیاه آرام بخش اعصاب است و سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند. همچنین آرام بخش دستگاه عصبی مرکزی است و مصرف آن برای میگرن اضطراب بی خوابی و صرع مفید است و حتی بر درمان برخی اختلالات روانی نیز مفید است. چای بابونه برای کسانی که با حملات درد میگرنی دست و پنجه نرم می کنند بسیار مفید است. این گیاه می‌تواند باعث آرامش بیشتر عضلات شود و همچنین کیفیت خواب را بهبود بخشد که یک دلیل کاملاً رایج در میگرن است. بابونه گیاهى با طبع گرم است بنابراین افرادى که گرم مزاج هستند باید مراقب باشند که ممکن است با استفاده ى بیش از حد از آن بدن آن ها حساسیت نشان بدهد. بهتر است این افراد براى استفاده از دمنوش بابونه، آن را همراه با عسل یا انار میل کنند
اما افراد سردمزاج منع مصرف ندارند همچنین مصرف بابونه براى خانم هاى باردار توصیه نمى شود و ممکن است باعث سقط جنین شود.
این گیاه را معمولا به صورت دمنوش یا همراه باچاى یا بهارنارنج استفاده میکنند و همچنین بعضى افراد از بخور آن براى شفافیت و پاکسازى پوست و افزایش رطوبت در پوست استفاده میکنند علاوه بر آن مى توان بابونه را دم کرد و به جاى نوشیدن از آن ماسک درست کرد بدین صورت که مقدارى از دم کرده ى آن را به همراه عسل  و جوى دوسر مخلوط میکنیم و بر روى پوست قرار مى دهیم و به مرور زمان میتوان تاثیر شگفت انگیز آن بر شفافیت پوست را مشاهده کرد. بابونه داراى خواص ضد التهابى مى باشد و در درمان زخم معده و تسکین درد حاصل از آن بسیار مفید است و همچنین در درمان هموروئید بسیار موثر است.
یکى دیگر از خواص آن کم کردن دردهاى دوران قاعدگى است که با نوشیدن یک فنجان از آن در روز مى توانند دوره ى کم دردترى را تجربه کنند.

نقش بابونه در شفافیت پوست

بابونه برای پوست و مو نیز بسیار مفید است و حتی عصاره غلیظ این گیاه می تواند همراه با لوسیون ها و کرم ها ترکیب شود مثلاً کرمهای بابونه می تواند برای درمان اگزما و خشکی پوست مفید باشد چای بابونه می تواند برای درمان آکنه و حتی عفونت قارچی کبودی سوزش پوستی زخم های لثه و سوختگی نیز مفید باشد از این گیاه می توان برای روشن کردن پوست نیز استفاده کرد و منجر به جوانتر شدن و شاداب شدن پوست شود.
بابونه با خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی پوست سالم و صاف را ایجاد می‌کند روغن آن و فلانوئیدهای موجود در آن در زیر سطح پوست نفوذ می کند و پوست را شاداب جلوه می دهد زخم ها را محو میکند و حتی آبله مرغان را به سرعت درمان می کند از این گیاه به صورت درمانی در اطراف چشم برای مقابله با عفونت نیز استفاده می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی